Η Audi ξεκινησε τη σταδιακη
αποκαλυψη ενος ολοκαινουργιου ηλεκτρικου μοντελου στη γκαμα της, του Q4 e–tron, δινοντας στη δημοσιοτητα φωτογραφιες και λεπτομερειες
του εσωτερικου. Ηδη απο τις πρωτες εικονες, αντιλαμβανεται καποιος οτι η μαρκα
απο το Ινγκολσταντ εχει εξοπλισει το νεο ηλεκτρικο compact SUV με τεχνολογιες χειρισμου και στοιχεια απο το μελλον, ενω
την ιδια στιγμη οδηγος και επιβατες νιωθουν ανετα και οικεια, απολαμβανοντας
χωρους και ανεση απο μεγαλυτερες κατηγοριες.
Κορυφαιο ισως
χαρακτηριστικο του εσωτερικου εξοπλισμου του νεου μοντελου, η καινοτομα head–up οθονη επαυξημενης πραγματικοτητας, που συνταιριαζει τον
πραγματικο με τον εικονικο κοσμο, με τις οδηγιες πλοηγησης να εκτεινονται στο
οπτικο βαθος πεδιου του οδηγου. Αν σε αυτη προστεθει το πρωτοποριακο concept τιμονιου με λειτουργια αφης με το οποιο ειναι εξοπλισμενο
το νεο Q4 e–tron, αντιλαμβανεται ευκολα καποιος οτι το νεο μοντελο
αποτελει μια προγευση ενος συναρπαστικου ηλεκτρικου μελλοντος.
Η αρχιτεκτονικη
της αρθρωτης πλατφορμας για την ηλεκτροκινηση (MEB) στην οποια βασιζεται το Q4 e–tron, εγγυαται μεγαλη ευρυχωρια και οι αριθμοι το
επιβεβαιωνουν: με μηκος 4.590 χιλιοστα, πλατος 1.865 χιλιοστα και υψος 1.613
χιλιοστα, το Q4 e–tron ειναι μεν απο τα μεγαλυτερα compact SUV, ομως οι εσωτερικοι χωροι, το τοποθετουν σε μεγαλυτερη
κατηγορια. Με μπροστινο προβολο μολις 86 εκατοστα, το 2,76 μετρων μεταξονιο
εξασφαλιζει εσωτερικο μηκους 1,83 μετρων, αντιστοιχο με ενα μεγαλο SUV. Οι πορτες που ανοιγουν διαπλατα, η δευτερη σειρα καθισματων
τοποθετημενη σχεδον επτα εκατοστα ψηλοτερα απο την μπροστινη και η απουσια
κεντρικης σηραγγας, εξασφαλιζουν οτι το Q4 e–tron θετει το σημειο αναφορας στην κατηγορια. Παραλληλα, το
νεο μοντελο ως γνησιο SUV διαθετει πλουσιους
εσωτερικους αποθηκευτικους χωρους, με ογκο εως 24,8 λιτρα. Για πρωτη φορα
μπουκαλια ενος λιτρου μπορουν να αποθηκευτουν σε υποδοχες τοποθετημενες ψηλα
στις πορτες, αυξανοντας την ανεση και την εργονομια.
Το νεο Q4 e–tron βασιζεται στο γνωστο ψηφιακο concept λειτουργιας και χειρισμου της Audi, σε τεσσερα
επιπεδα: το συμπλεγμα ψηφιακων οργανων η το Audi virtual cockpit για τον οδηγο, την
κεντρικη οθονη αφης MMI, τον
φωνητικο ελεγχο φυσικης γλωσσας και την προαιρετικη head–up οθονη. Η τελευταια,
προβαλλει σημαντικες πληροφοριες σε δυο επιπεδα, ενα ρεαλιστικο και ενα
επαυξημενης πραγματικοτητας, σε μια μοναδικη τρισδιαστατη εμπειρια. Οι οδηγιες
πλοηγησης παρουσιαζονται σε φυσικη αποσταση περιπου δεκα μετρων απο το παρμπριζ,
σε μια διαγωνιο περιπου 70 ιντσων, με αιωρουμενα βελη που δυναμικα επισημαινουν
το επομενο σημειο δρασης στη διαδρομη. Πιο κοντα στον οδηγο εμφανιζονται η
ταχυτητα, οι πινακιδες κυκλοφοριας, τα συστηματα υποβοηθησης.
Το συστημα
βασιζεται σε μια ιδιαιτερα φωτεινη οθονη LCD που μεσω ειδικων κατοπτρων κατευθυνει τις παραγομενες
φωτεινες ακτινες σε δυο επιπεδα και μεσω αντανακλασεων, ευκρινεστατα, στα ματια
του οδηγου. Τα διαφορα συμβολα προβαλλονται με ρυθμο 60 καρε ανα δευτερολεπτο,
ειδικα προσαρμοσμενα στη γεωμετρια των οπτικων προβολης, με επεξεργασια
δεδομενων που λαμβανονται απο την μπροστινη καμερα, τον αισθητηρα ρανταρ και το
συστημα πλοηγησης, να εξασφαλιζει
απιστευτα ρεαλιστικη απεικονιση. Χαρακτηριστικα, το λογισμικο του συστηματος
αποτελειται απο περιπου 600.000 γραμμες κωδικα προγραμματισμου, περιπου 50%
περισσοτερο απο ολοκληρο το συστημα ελεγχου της πρωτης εκδοσης του Space Shuttle!
Αν και hi–tech και κορυφαια σε
εργονομια, το στανταρ ψηφιακο ταμπλο οργανων με διαγωνιο 10,25 ιντσων η το Audi virtual cockpit, σε συνδυασμο με το συστημα infotainment με φωνητικο ελεγχο η ελευθερη εισαγωγη κειμενου,
αποτελουν γνωριμες κατα βαση τεχνολογιες. Αυτο που ειναι πραγματικα
επαναστατικο στο νεο μοντελο ειναι το τιμονι του. Σχεδιασμενο με δυο διπλες
ακτινες, μονο τα τεσσερα δαχτυλιδια στο κεντρικο του τμημα θυμιζουν κατι
γνωριμο στον οδηγο. Οι ανω ακτινες διαθετουν επιφανειες αφης σε εμφανιση piano black με φωτιζομενες λειτουργικες περιοχες που υποδεικνυουν τα
αντιστοιχα ενεργα κουμπια. Ελαφρες προεξοχες τις καθιστουν ευκολοτερες στη
χρηση και τα κουμπια παρεχουν απαλη απτικη αναδραση οταν πατηθουν. Οπως και στα
smartphones, δεν υπαρχουν μονο κινησεις αφης αλλα και κινησεις
σαρωσης, για παραδειγμα για περιηγηση στις λιστες. Η προαιρετικα θερμαινομενη
στεφανη ειναι πεπλατυσμενη τοσο στο κατω οσο και στο πανω τμημα της – μια
επιλογη που κανει την εσωτερικη ατμοσφαιρα να δειχνει ως προγευση μιας
μελλοντικης εποχης. Τοσο απο πλευρας εμφανισης οσο και λειτουργιας η αισθησης,
το νεο τιμονι εκφραζει ξεκαθαρα τον φουτουριστικο χαρακτηρα του Q4 e–tron.
Το νεο Audi Q4 e–tron θα αποκαλυπτεται σταδιακα σε ΜΜΕ και κοινο τους επομενους
μηνες, με τα πρωτα αυτοκινητα να εμφανιζονται στους δρομους το φθινοπωρο.