Αυτή είναι η νέα McLaren Artura !


  Καθε νεα McLaren, φερνει μαζι της κατι το εντυπωσιακο. Η Artura, ωστοσο, καταφερνει κατι παραπανω απο απλος αυτο. Η Artura ειναι ενα νεο κεφαλαιο στην ιστορια της βρετανικης εταιρειας, αλλα και στο χωρο των supercar στο συνολο του. Ακολουθει ενα μονοπατι παρομοιο με αυτο που χαρασσει η Ferrari με την SF90, απλα σε μικροτερη κατηγορια επιδοσεων. Η Artura ειναι η απαντηση της McLaren στο βιωσιμο και φιλικοτερο προς το περιβαλλον, supercar του αυριο, χωρις αυτο να σημαινει θυσιες στο κομματι της οδηγικης απολαυσης η των επιδοσεων. Αντιθετως, προσθετει στη χρηστικοτητα του αυτοκινητου, οπως για παραδειγμα η δυνατοτητα της να κινηθει για 30 περιπου χιλιομετρα, αμιγως ηλεκτρικα.

 

  Αυτο βεβαια, ειναι μονο ο προλογος. Η Artura ερχεται να αντικαταστησει τη σειρα Sports Series των 540C, 570S, 570GT και 600LT, η οποια ομολογουμενως εκανε το κυκλο της και ηθελε μια ανανεωση πιο ριζικη, παρα καποιο facelift. Η McLaren, πιστη στη παραδοση της να διατηρει το βαρος οσο χαμηλοτερα γινεται, καθως \”σκοτωνει\” καθε οδηγικη απολαυση οπως δηλωνει και η ιδια, εγινε πιο απαιτητικη απο ποτε, προκειμενου το συνολικο βαρος της Artura να πλησιαζει αυτο της 600LT, παρολο το υβριδικο συστημα που φερει. 

 

  Στο βιντεο παραπανω, βλεπουμε το McLaren Carbon Lightweight Architecture, συνδυαζει αρμονικα το συνολο των μηχανικων μερων, του πλαισιου, του συστηματος πεδησης και αναρτησης, σε ενα συμπαγες και συναμα χαμηλου βαρους συνολο, με τη McLaren να εστιαζει στο να κρατησει το βαρος οσο το δυνατον γινεται πιο χαμηλα και πιο κοντα στο κεντρο του αυτοκινητου.

 


  Ενα αξιοσημειωτο κατορθωμα της McLaren, ειναι πως χαρη στο συμπαγες δικτυο καλωδιων που χρησιμοποιει στην Artura, καταφερνει μονο απο εκει, να εξοικονομησει 10% βαρος σε σχεση με το συστημα που ειχε εφοδιασει τη P1. Στο κομματι των αριθμων, το νεο υβριδικο συνολο, ζυγιζει 130 κιλα (88 κιλα το battery pack και περιπου 15 ο ηλεκτροκινητηρας), με το συνολικο βαρος της Artura, να ανερχεται στα 1498 κιλα, βαρος το οποιο αναλογει στη πλειοψηφια του ανταγωνισμου της, ο οποιος ομως δε φερει καποιο υβριδικο συστημα.

 


  Αλλο ενα νεο στοιχειο της Artura, ειναι ο νεος V6 κινητηρας της. Ο κινητηρας της εχει χωρητικοτητα 3 λιτρα, φερει διπλη υπετροφοδοτηση και αποδιδει 585 ιππους, σχεδον 200 ιππους ανα λιτρο. Η γωνια του V ειναι 120 μοιρες, γεγονος που επιτρεπει στη McLaren να τοποθετησει τα 2 turbo μεσα στο \”hot V\” για καλυτερη αποκριση και η τοποθετησει ενα στιβαροτερο στροφαλο, επιτρεποντας στο κινητηρα να στροφαρει μεχρι τις 8.500 στροφες το λεπτο. Ο νεος V6 της Artura, ζυγιζει μολις 160 κιλα, κανοντας τον 50 κιλα ελαφρυτερο απο το V8 της McLaren, συμβαλλοντας οχι μονο σε ενα ελαφρυτερο μηχανικο συνολο, αλλα και σε ενα κοντυτερο συνολο, το οποιο βοηθαει στο κομματι της χωροταξιας του χωρου του κινητηρα. Απο τη μερια του, ο ηλεκτροκινητηρας της Artura, αποδιδει 95 ιππους και 225 Νm ροπης, με την αποδοση του ανα κιλο, να ειναι 33% καλυτερη απο το αντιστοιχο μοτερ στη P1. Χαρη σε αυτον, γεμιζει το κενο της αποκρισης του κανονικου της κινητηρα, με τις επιδοσεις να ειναι καταιγιστικες για ενα 6κυλινδρο συνολο. Το 0-100 πραγματοποιειται σε μολις 3 δευτερολεπτα, το 0-200 σε 8.3 δευτερολεπτα, το 0-300 σε 21.5 δευτερολεπτα, ενω η τελικη ταχυτητα της Artura ειναι περιορισμενη στα 330 χιλιομετρα/ωρα. Απο τη μερια του, το κιβωτιο ταχυτητων της Artura, ειναι διπλου συμπλεκτη, με ενα επιπλεον συμπλεκτη που επιτρεπει την συνδεση και αποσυνδεση του κινητηρα εσωτερικης καυσης.

 


  Η Artura, σχεδιαστηκε ως ενα αυτοκινητο τεχνολογιας plug-in hybrid, με το χρονο φορτισης να ανερχεται στις 2.5 ωρες απο το 0% στο 80% με ενα συμβατικο καλωδιο φορτισης απο οικιακη πριζα. Το battery pack, εχει ωφελιμη χωρητικοτητα 7.4 kWh.

 


  Το νεο πλαισιο της Artura, ειναι το νεο σημειο αναφορας για την εταιρεια, οντας το πιο στιβαρο που εχει κατασκευασει μεχρι σημερα. Αποσκοπει να χρησιμοποιηθει και σε παραλλαγες αυτου της Artura, σε μελλοντικα υβριδικα μοντελα της εταιρειας, καθως η αρχιτεκτονικη του, βασιζεται για υβριδικα συνολα, με την ethernet φιλοσοφια, να βοηθα στη χρηση εως και 25% λιγοτερων καλωδιων. 

 


  Αλλο ενα κομματι στο οποιο η Artura φερει καποια νεα στοιχεια, ειναι ο τροπος λειτουργιας του συστηματος πεδησης, το νεο ηλεκτρονικα ελεγχομενο διαφορικο και η νεα αρχιτεκτονικη της πισω αναρτησης, που συμβαλουν σημαντικα στη σταθεροτητα του πισω μερους, τοσο κατα την επιβραδυνση, οσο και κατα την επιταχυνση. Το συστημα πεδησης, ειναι το ιδιο με αυτο της 765LT, ενω χρησιμοποιει ενα συστημα κρεμαγιερας, το οποιο εχει μονο υδραυλικη και οχι ηλεκτρικη υποβοηθηση, οπως αλλωστε κανει τοσα χρονια σε ολα τα μοντελα της, προκειμενου να μεταδιδει καλυτερη πληροφορηση στον οδηγο.

 


  Εξωτερικα, η νεα Artura φερει διαφορα στοιχεια απο τις αδερφες της, οπως ενα εμπρος μερος που παραπεμπει στην Elva, το πλαϊνο κομματι της μοιαζει ανασχεδιασμενο και αεροδυναμικα βελτιστοποιημενο, ενω το πισω κομματι, φερει σχεδιαστικα στοιχεια απο τη grand tourer αδερφη της, GT. 

 


  Ακομη ενα νεο χαρακτηριστικο της Artura, ειναι το πληθως οδηγικων υποβοηθησεων που φερει, οπως ενεργο cruise control, συστημα προειδοποιησης τυφλης γωνιας,  συστημα προειδοποιησης για τη λωριδα κυκλοφοριας, αναγνωριση πινακιδων και αυτοματη εναλλαγη μεταξυ μεσαιας και μεγαλης σκαλας στα φωτα. Το κερασακι στη τουρτα, ειναι το νεο συστημα μεταδοσης δεδομενων, το οποιο περα απο τη συνδεση της Artura με το διαδικτυο, επιτρεπει και τη ληψη Over The Air, ενημερωσεων.

 


  Στο εσωτερικο, η Artura παραμενει πιστη στη φιλοσοφια της McLaren. Ο πινακας οργανων ειναι ψηφιακος και φερει ολες τις πιθανες πληροφοριες που χρειαζεται ο οδηγος, η πλειοψηφια των υπολοιπων ρυθμισεων βρισκεται νεο infotainment συστημα, MIS II. Το τιμονι, μενει \”καθαρο\” απο οποιαδηποτε πληκτρα, με μοναδικο αντικειμενο πανω του, τα paddles. Ο επιλογεας ταχυτητων, εχει μετακινηθει στο ανω δεξιο μερος του ταμπλο για καλυτερη εργονομια.  

 


  Απο το νεο MIS II, ο οδηγος μπορει να χειριστει ολα τα επιμερους συστηματα του αυτοκινητου, καθως και τα λοιπα συστηματα, οπως το ηχοσυστημα, το συστημα κλιματισμου, τις ρυθμισεις των συστηματων υποβοηθησης οδηγησης κ.α. . 

 


  Η νεα Artura, φερνει ολα οσα εχει μαθει η McLaren τοσα χρονια τοσο απο το χωρο του μηχανοκινητου αθλητισμου, οσο και απο τα προηγουμενα μοντελα της. Η ιδια, εχει παραδεχθει πως υπηρχαν αρκετα μικρο-προβληματα, αλλα ειναι σιγουρη πως η Artura, θα δειξει πως ολα αυτα ανηκουν στο παρελθον. Για πρωτη φορα, η McLaren παρεχει 5 χρονια εγγυηση (η 125.000 χιλιομετρα), 6 χρονια στη μπαταρια και 10 χρονια στην αντισκοριακη προστασια. Αυτο και μονο, ειναι δειγμα της σιγουριας που εχει πισω απο το νεο της προϊον.

 


  Η νεα Artura ειναι ηδη διαθεσιμη προς παραγγελια απο το επισημο δικτυο εμπορων της εταιρειας, με τη τιμη της να ανερχεται στις 185.500 λιρες Αγγλιας, ενω στην Ευρωπαϊκη αγορα, εκτιμαται οτι θα ξεκινα γυρω στις 195.00 ευρω, οπως και η 600LT. 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!