H Ford δοκιμάζει έξυπνη συνεργασία βαν και πεζών κούριερ (& video)

 


  Περισσοτερο απο οποτεδηποτε αλλοτε, το 2020 ηταν η χρονια της κατ’ οικον διανομης εμπορευματων και αγαθων, κατι που οπως φαινεται θα συνεχιστει και το 2021 με την επεκταση των διαδικτυακων αγορων.

 

  Ωστοσο, η πρωτογνωρη ανθηση του ηλεκτρονικου εμποριου εχει αυξησει την πιεση στις εταιρειες ταχυμεταφορων για τη διανομη περισσοτερων αγαθων στην «πορτα» των καταναλωτων – και μαλιστα ταχυτερα και πιο αποδοτικα απ’ οτι στο παρελθον.

 

  Τωρα, η Ford συνεργαζεται με τη μεταφορικη εταιρεια Hermes στη δοκιμη ενος προγραμματος βιωσιμων διανομων, με σκοπο να μειωθει το αποτυπωμα του τομεα ταχυμεταφορων στις πολεις – και να επιταχυνθουν οι παραδοσεις αγαθων και εμπορευματων. Η καινοτομα μεθοδος ειναι σχεδιασμενη για να συνεισφερει στη μειωση της ατμοσφαιρικης ρυπανσης και στην ομαλοτερη ροη της κυκλοφοριας στους δρομους.

 

  Το ευφυες λογισμικο MoDe:Link της Ford συντονιζει τα παραδοσιακα van διανομων με πεζους couriers, αναγνωριζοντας ασφαλεις τοποθεσιες οπου οι οδηγοι μπορουν να σταθμευουν σε κοντινη αποσταση σε σχεση με πολλαπλες διευθυνσεις αποστολων. Απο εκει, το τελευταιο σκελος του ταξιδιου ολοκληρωνεται με τα ποδια.

 

  Η υιοθετηση αυτης της πρωτοβουλιας θα επιτρεψει την αποδοτικοτερη χρηση των vans στο δρομο και θα βοηθησει στην αντιμετωπιση της ατμοσφαιρικης ρυπανσης, ανακουφιζοντας και την οδικη κυκλοφορια.

 

 

Εξυπνες διανομες

 


  Το MoDe:Link, το εξυπνο λογισμο logistics της Ford, αναγνωριζει ασφαλεις και βολικες τοποθεσιες για παραδοση πακετων σε πεζους couriers και συντονιζει αυτες τις ομαδες για διανομες σε πολυωροφα κτιρια, επαγγελματικους χωρους και πολυκατοικιες.

 

  Οι couriers χρησιμοποιουν ενα απλο smartphone app που τους δειχνει τη θεση του van και προτεινει τις πιο οικονομικες διαδρομες για την παραδοση των πακετων. Το app συνεργαζεται με τα συστηματα εντοπισμου (tracking) της Hermes διασφαλιζοντας ετσι οτι οι πελατες θα μπορουν να παρακολουθουν την αποστολη, σε πραγματικο χρονο, σε καθε σταδιο διακινησης της.

 

  Το συστημα συντονιζει τη διαδρομη της αποστολης απο την αρχη μεχρι το τελος, φροντιζοντας η ολη διαδικασια, σε καθε σταδιο – απο την παραλαβη απο τη αποθηκη μεχρι την παραδοση στην πορτα του παραληπτη – να ειναι οσο το δυνατον πιο αποδοτικη και βιωσιμη. Ξεκινωντας σε πρωτη φαση απο το Λονδινο, η Ford και η Hermes σκοπευουν να επεκτεινουν αυτο το πιλοτικο προγραμμα.

 

  Με την υπηρεσια Last Mile Delivery, η Ford διερευνα πως οι συνδεδεμενες τεχνολογιες μπορουν να συμβαλουν στη βελτιωση του ατμοσφαιρικου αερα στις πολεις. Προσφατη ερευνα σε τρεις Ευρωπαϊκες πολεις εδειξε με ποιο τροπο τεχνολογιες οπως οι blockchain και dynamic geofencing, μπορουν σε συνεργασια με plug-in υβριδικα οχηματα, οπως το Ford Transit Custom PHEV, να συμβαλλουν στη βελτιωση της ποιοτητας του ατμοσφαιρικου αερα σε αστικα κεντρα, προσφεροντας πλεονεκτηματα για τις πολεις, τους πολιτες και τους διαχειριστες στολων.

 

 

Δειγματα  επιτυχιας

 


  Η Hermes ειναι απο τις μεγαλυτερες εταιρειες που ειδικευεται στη διανομη καταναλωτικων προϊοντων στη Μεγαλη Βρετανια, εχοντας διαχειριστει περσι πανω απο 630 εκατομμυρια πακετα. Η συνεργασια με τη Ford ξεκινησε το Σεπτεμβριο απο την ομαδα της στο Hermes Innovation Lab σε μια περιοχη του κεντρικου Λονδινου και η δοκιμη πραγματοποιηθηκε σε μια απο τις μεγαλυτερες περιοδους αιχμης της χρονιας για τον τομεα ταχυμεταφορων.

 

  Η πιλοτικη υπηρεσια λειτουργησε την εξαιρετικα φορτωμενη περιοδο των Χριστουγεννων με τις διανομες κατ’ οικον να βρισκονται σε πρωτη ζητηση. Σε συνεργασια με μια ομαδα οκτω πεζων couriers, δυο Ford Transit vans τοποθετημενα σε περιοχες που οριζονται απο τρεις διαφορετικους ταχυδρομικους κωδικες, παρεδωσαν τον ιδιο αριθμο πακετων με εξι vans που πραγματοποιουσαν συμβατικες παραδοσεις στην πορτα του παραληπτη – και μαλιστα πολυ πιο γρηγορα.

 

 

Ο ανθρωπινος παραγοντας

 


  Σε μια βιομηχανια που κανει αγωνα δρομου για να προσλαβει οδηγους οχηματων διανομων προκειμενου να καλυψει την υψηλη ζητηση, το μοντελο του «πεζου διανομεα» ανοιγει τεραστιες δυνατοτητες σε ενα νεο ανθρωπινο δυναμικο που δεν θα χρειαζεται πλεον να οδηγει η να εχει οχημα.

 

  Με τους πεζους couriers να παραδιδουν μεχρι πενηντα πακετα ανα βαρδια, στη εξισωση προστιθενται οφελη που αφορουν την ευεξια και τη βελτιωση της φυσικης καταστασης. Οι διανομεις μπορουν επισης να επωφελουνται απο ευελικτα ωραρια εργασιας που προσαρμοζονται στις οικογενειακες τους υποχρεωσεις. Κατα τη διαρκεια της δοκιμης της Ford, στο ανθρωπινο δυναμικο των πεζων courier ενταχθηκε και το προσωπικο υποδοχης που δεν μπορουσε να εργαστει στη θεση που ειχε λογω των μετρων της καραντινας (lockdown).

 

 

Σχολια

 


«Ενα πιο εξυπνο προγραμμα διανομης πακετων στο μελλον θα επιτρεπει στις εταιρειες ταχυμεταφορων να λειτουργουν πιο βιωσιμα και αποδοτικα – προσφεροντας την ιδια στιγμη μια καλυτερη εμπειρια στους πελατες. Οι δοκιμες μας με την Hermes εχουν δειξει πως οι διανομες με πολλαπλα μεσα μπορουν να διευρυνονται και να ειναι αποτελεσματικες, ακομα και σε περιοδους αιχμης.»

 

Tom Thompson, project lead, Ford Mobility

 

«Διερευνουμε νεες πρωτοβουλιες στον κλαδο ταχυμεταφορων για να μειωσουμε την ατμοσφαιρικη ρυπανση απο τις παραδοσεις του τελευταιου χιλιομετρου, στο πλαισιο της δεσμευσης μας στη βιωσιμοτητα και για να ειμαστε προετοιμασμενοι για τις επερχομενες ρυθμισεις που θα αφορουν την κυκλοφορια οχηματων στις πολεις, οπως οι ζωνες πολυ χαμηλων εκπομπων ρυπων. Επιπλεον, αυτο το λειτουργικο μοντελο μπορει ευκολα να διευρυνθει για να καλυψει τη αυξανομενη ζητηση για κατ’ οικον παραδοσεις και ανοιγει το επαγγελμα του διανομεα σε ενα νεο ανθρωπινο δυναμικο που δεν θα χρειαζεται πλεον να οδηγει η να εχει οχημα.»

 

Carl Lyon, chief operating officer, Hermes UK

 


 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!