Η αλήθεια για την ανάκληση 5 εκατ. γερμανικών diesel

Την περασμενη Τεταρτη, στο Βερολινο, υπο μια υπουργικη επιτροπη, συναντηθηκαν τα κορυφαια στελεχη της γερμανικης αυτοκινητοβιομηχανιας. Αναμεσα σε αυτους που παρακαθισαν για να συζητησουν με τους υπουργους, ηταν οι Harald Krüger (BMW), Dieter Zetsche (Daimler) και Matthias Müller (Volkswagen). Στο ευρυ κοινο, η \”ειδηση\” ηταν πως οι Γερμανοι συμφωνησαν να ανακαλεσουν 5 εκατομμυρια αυτοκινητα τους με diesel κινητηρες. Το διακυβευμα, ομως, ηταν αλλο.
Στην πραγματικοτητα, οι Γερμανοι αναζητουν μια λυση, μια απαντηση στη διεθνη ταση που -κατ\’ αυτους- εχει δαιμονοποιησει τα πετρελαιοκινητα αυτοκινητα. Μεχρι να γινει το περασμα στην ηλεκτρικη τεχνολογια -στην οποια, αλλωστε, οι γερμανικες βιομηχανιες εργαζονται- οι κολοσσοι του Βερολινου θελουν να αποδειξουν οτι η λυση δεν ειναι η απαγορευση των diesel για τη μειωση της ατμοσφαιρικης ρυπανσης.

Απο αριστερα προς δεξια, οι κ.κ. Dieter Zetsche (Daimler), Harald Krüger (BMW) και Matthias Müller (Volkswagen)

Εν ολιγοις, η γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια δεν σκοπευει να καθισει με σταυρωμενα τα χερια και να παρακολουθει τη «θανατωση» των diesel, με την απαγορευση της κυκλοφοριας τους σε πολεις και την αμαυρωση της φημης της. Σε μια πρωτη συσκεψη μεταξυ υπουργων της χωρας και υψηλοβαθμων στελεχων αυτοκινητοβιομηχανιων, οι Volkswagen AG, Daimler AG και BMW AG, συμφωνησαν να προχωρησουν στην τεχνικη αναβαθμιση περισσοτερων απο 5 εκατομμυριων diesel που κυκλοφορουν στη Γερμανια, σε μια προσπαθεια να περισωσουν τη φημη της τεχνολογιας τους στην πετρελαιοκινηση, αλλα και να τραβηξουν μια γραμμη, βαζοντας στο παρελθον το dieselgate, που «σερνεται» εδω και δυο χρονια, αποδεικνυοντας στην πραξη οτι μπορουν να μειωσουν την εκπεμπομενη ρυπανση στις πολεις χωρις την καταργηση των πετρελαιοκινητων και αρα, να αποτρεψουν την απαγορευση της κινησης τους.

Το στοιχημα για τον μεγαλυτερο εξαγωγεα της χωρας, την αυτοκινητοβιομηχανια, που απασχολει περισσοτερους απο 800.000 εργαζομενους, ειναι μεγαλο. Γιατι, Λονδινο και Παρισι εχουν ηδη ανακοινωσει τα σχεδια τους για πληρη απαγορευση της κυκλοφοριας αυτοκινητων με diesel και βενζινη στα ορια τους (και η Αθηνα το ιδιο, αλλα ο σχεδιασμος ειναι ανυπαρκτος, αρα κανεις δεν τη λαμβανει υποψη), την ωρα που οι αυτοκινητοβιομηχανιες BMW, Daimler, Audi, Porsche και VW αποτελουν αντικειμενο ερευνας απο τις ευρωπαϊκες Αρχες μετα απο καταγγελιες για αθεμιτη συμπραξη (καρτελ) σε ο,τι αφορα τον μεταξυ τους διαμοιρασμο των αντιρρυπαντικων τεχνολογιων που χρησιμοποιουν στα diesel -κατι που αρνουνται κατηγορηματικα.

Οι πωλησεις οχηματων diesel στη Γερμανια μειωθηκαν κατα 12,7% τον Ιουλιο. Πλεον το πετρελαιο αντιστοιχει μονο στο 40,5% των νεων πωλησεων οχηματων στη μεγαλυτερη αγορα αυτοκινητων της Ευρωπης, εναντι 46% στα τελη του περασμενου ετους.

«Συνεχιζουμε να χρειαζομαστε μια ισχυρη αυτοκινητοβιομηχανια. Θελουμε οι αυτοκινητοβιομηχανιες να συνεχισουν να ειναι επιτυχημενες στον κοσμο και να συνεχισουν να παραγουν τα καλυτερα αυτοκινητα», ειπε χαρακτηριστικα ο πρωθυπουργος της περιοχης Βορειας Ρηνανιας-Βεστφαλιας, Αρμιν Λασετ, περιοχης που φιλοξενει πολλα εργοστασια οχηματων. «Χρειαζεται να διασωσουμε το ντιζελ, αλλα πρεπει επισης να υπαρξει μια νεα ωθηση στην ηλεκτρικη εποχη».

Στην ιδια συσκεψη, που εγινε στο Βερολινο, συμφωνηθηκε να χρηματοδοτηθει η πρασινη μετακινηση στις πολεις και να δοθουν κινητρα για την ανταλλαγη αυτοκινητων παλιοτερης τεχνολογιας diesel με νεα μοντελα. Οι αναβαθμισεις στην ανακληση που θα γινει, θα βασιστουν περισσοτερο σε software patches, με στοχο να κατεβασουν τη ρυπανση κατα 25-30% στις γερμανικες μεγαλουπολεις και να ξεκινησουν τη δικη τους εκστρατεια. Το ερωτημα, βεβαια, ειναι αν οντως θα καταφερουν οι Γερμανοι να διασωσουν το diesel, η θα \”αναγκαστουν\” να το εγκαταλειψουν προς χαριν της ηλεκτρικης τεχνολογιας. Επι του παροντος, δεν δειχνουν διατεθειμενοι να το αφησουν να \”πεθανει\” αμαχητι…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!