Το Mazda CX-30, διασχίζει το Καζακστάν


   Τη χρονια του εορτασμου των 100ων της γενεθλιων,  η Mazda διοργανωσε μια ακομα οδηγικη περιπετεια.  Το Mazda CX-30 με το all-wheel drive συστημα i-Activ δοκιμαστηκε για πανω απο 800χλμ. διασχιζοντας το ανατολικο Καζακσταν μεχρι τα συνορα με την Κινα, σε μια διαδρομη που περιλαμβανε και κομματια απο το θρυλικο ‘δρομο του μεταξιου’, εξερευνωντας την αγρια ομορφια των απομακρυσμενων περιοχων της κεντρικης Ασιας.

 


  Η τελευταια αυτη περιπετεια της Mazda, που ελαβε χωρα φετος πριν να επιβληθουν οι ταξιδιωτικοι περιορισμοι λογω Covid-19, αποτελει συνεχεια της αντιστοιχης εκδηλωσης που πραγματοποιηθηκε το 2018 στη Σιβηρια. 

 

  Σε αυτη την εκδηλωση η Mazda εγινε η πρωτη αυτοκινητοβιομηχανια που διεσχισε τη λιμνη Βαϊκαλη της Σιβηριας με αυτοκινητα κανονικης παραγωγης, τα οποια πολλες φορες οδηγουνταν σε απατητες παγωμενες εκτασεις, αποδεικνυοντας για μια ακομη φορα τις εκπληκτικες ικανοτητες του συστηματος 4κινησης i-Activ του CX-5.

 


  Ανεκαθεν το παθος της Mazda να χρησιμοποιει την οδηγηση ως προκληση οδηγου και μηχανης, παραμενει ασβεστο απο το 1936 οπου μια ομαδα πρωτοπορων αποφασισε να αποδειξει την αντοχη του πρωτου οχηματος της εταιρειας – ενα τρικυκλο ανοιχτο φορτηγακι που λεγοταν Mazda Go. Σε ενα μοναδικο τολμημα που φανερωνε την επιθυμια της Mazda να αποδειξει την αξιοπιστια των προϊοντων της, πεντε μοντελα Mazda-Go (type KC και DC) ξεκινησαν απο το νοτιοτερο ακρο του κυριως νησιωτικου συμπλεγματος της Ιαπωνιας και διασχιζοντας πανω απο 2.700 χιλιομετρα σε σκονισμενα, λασπωμενα και κακοτραχαλα μονοπατια, μεχρι να φτασουν τελικα στο Τοκιο μετα απο 25 ημερες. 

 

  Η δημοσιοτητα που πηρε το γεγονος, εκτοξευσε τις πωλησεις και ανυψωσε την εικονα της μαρκας, κατι για το οποιο η Mazda θα εβαζε σαν στοχο να επαναλαβει αργοτερα υποβαλλοντας τα αυτοκινητα της σε ακομα πιο ηρωικες δοκιμασιες οδηγησης. 

 


  Το 1977 για να προωθησει την πρωτη γενια του Mazda 323, ενα ζευγαρι 323 hatchbacks πραγματοποιησε ενα ταξιδι 15.000 χιλιομετρων ξεκινωντας απο το εργοστασιο της Χιροσιμα και τερματιζοντας τελικα στην Διεθνη Εκθεση της Φρανκφουρτης, οπου εγινε και η Πανευρωπαϊκη παρουσιαση του μοντελου. 

 

  Με τον ψυχρο πολεμο να βρισκεται στο αποκορυφωμα του, τα δυο 323 διεσχισαν ολη τη Σοβιετικη Ενωση, αντιμετωπιζοντας πρωτογονες συνθηκες και σκληρες διαδρομες αποδεικνυοντας με αυτο τον τροπο την μοναδικη αξιοπιστια του μοντελου ακομα και πριν αυτο ξεκινησει την εμπορικη του καριερα.

 

  Η διασημη περιπετεια του 1977 εμελλε να εχει και συνεχεια καθως εξι αυτοκινητα Mazda (626, 323 και E2200 vans) ξεκινησαν το 1990 απο τη Χιροσιμα για ενα ταξιδι μεχρι τα κεντρικα της εταιρειας στο Λεβερκουζεν, αυτη τη φορα διασχιζοντας την υπο διαλυση Σοβιετικη ενωση.  Το 2013, ηταν η σειρα των δημοσιογραφων να παρουν το τιμονι μερικων τριτης γενιας Mazda3 και να επαναλαβουν το ταξιδι απο το εργοστασιο μεχρι την Εκθεση της Φρανκφουρτης, οδηγωντας μεσα απο τη Ρωσια, τη Λευκορωσια και την Πολωνια.

 


  Αντλωντας εμπνευση μεσα απο αυτα τα περιπετειωδη ταξιδια και τις δημοσιες δοκιμασιες των αυτοκινητων, οι εκδηλωσεις με την ονομασια Mazda Epic Drive, δινουν την ευκαιρια στους δημοσιογραφους να νοιωσουν την εμπειρια της περιπετειας, διασχιζοντας δρομους μεσα απο φανταστικα τοπια, και της περιπετειας στο τιμονι ενος Mazda. Ειτε διασχιζοντας την Ισλανδια με ενα MX-5, η απολαμβανοντας τους φιδωτους δρομους και την ηφαιστειακη ομορφια των Αζορων σε ενα Mazda2, η εξερευνωντας τα θαυματα της ακραιας μηχανικης στην κατασκευη των δρομων μεσω των σηραγγων, των γεφυρων και των ορεινων περασματων στη Νορβηγια – το συγχρονο Mazda Epic Drive προσφερει στα μεσα ενημερωσης απιστευτα ταξιδια, εστιαζοντας ταυτοχρονα στη σχεση της αυτοκινητιστικης τεχνολογιας και του οδηγου, για την οποια η Mazda εχει γινει γνωστη.  

 

  Οπως και η διασχιση της λιμνης Βαϊκαλης το 2018 με CX-5, το Epic Drive Mazda CX-30 του 2020 στο Καζακσταν επετρεψε την τελεια επιδειξη του συστηματος τετρακινησης i-Activ της Mazda. Διαθετοντας τη νεα γενια Skyactiv-Vehicle Architecture της Mazda, η εξελιγμενη γενια του συστηματος i-Activ AWD του CX-30, λειτουργει σε συνεργασια με το G-Vectoring Control (GVC) για τον ελεγχο της κατανομης ροπης μεταξυ των εμπρος και πισω τροχων, παρεχοντας μια ακομα πιο συναρπαστικη οδηγικη εμπειρια.

 


  Χαρη στο προσφατα εξελιγμενο συστημα ελεγχου και τις νεες τεχνολογιες περιορισμου των τριβων, το συστημα i-Activ AWD της Mazda προσφερει μια εκλεπτυσμενη και σταθερη οδηγηση σε οποιαδηποτε οδηγικη κατασταση, ενω παραλληλα επιτυγχανει πραγματικη οικονομια καυσιμου, σχεδον ισοδυναμη με ενα οχημα με κινηση στους μπροστινους τροχους.

 

  Το εξελιγμενο συστημα τετρακινησης της Mazda εχει εμπλουτιστει με τη λειτουργια «ανιχνευσης κατακορυφου φορτιου» και στους τεσσερεις τροχους, και λειτουργει σε συνδυασμο με το GVC (G-Vectoring Control) για τον ελεγχο της κατανομης της ροπης μεταξυ των εμπρος και πισω τροχων, ενισχυοντας το βαθμο προσφυσης ανεξαρτητα απο τον τροπο και τις συνθηκες οδηγησης. Μειωνει επισης σημαντικα τις μηχανικες απωλειες και συμβαλλει στη βελτιωση της καταναλωσης.

 


  Οι νεες τεχνολογιες μειωσης τριβης περιλαμβανουν ενα ελαστικο αποσβεστηρα μεσα στον κινητηρα, μειωνοντας ετσι σημαντικα τις διακυμανσεις της ροπης που στελνεται στο πισω διαφορικο και μια νεα ρυθμιση που εφαρμοζει μια μικρη διαφορα στην αναλογια επιβραδυνσης μεταξυ της ισχυος του εμπρος και του πισω διαφορικου. Ρυθμιζοντας γρηγορα την κατανομη ροπης μονο οταν ειναι απαραιτητο, το συστημα εξασφαλιζει αμεση αποκριση και βελτιωμενη οικονομια, σε πραγματικες συνθηκες οδηγησης.

 

  Το πισω διαφορικο ελαχιστοποιει τις μηχανικες απωλειες υιοθετωντας ρουλεμαν με λιπαντικο χαμηλου ιξωδους, με μια διαταξη που αποθηκευει το λιπαντικο στο πανω μερος και παρεχει μονο την απαραιτητη ποσοτητα λαδιου, οπου και οταν απαιτειται. Ενεργωντας σε συνδυασμο, αυτα τα συστηματα αυξανουν την ακριβεια της μοναδας ελεγχου της 4κινησης (AWD) περιοριζοντας σημαντικα τις συνολικες μηχανικες απωλειες.

 


  Στην αρχη της στροφης, το συστημα AWD θα διατηρησει την υπαρχουσα κατανομη ροπης εμπρος/πισω για να δωσει προτεραιοτητα στην καλυτερη αποκριση μεσω του ελεγχου ροπης της μοναδας GVC. Μετα την εισοδο στη στροφη, το συστημα AWD αυξανει σταδιακα το ποσοστο της ροπης που αποστελλεται στους πισω τροχους ωστε να εξασφαλιστει  ουδετερη συμπεριφορα και σταθεροτητα μεσα στη στροφη. Η συνεργασια με το GVC βελτιωνει επισης σημαντικα την αποκριση των πισω τροχων και τη γραμμικοτητα σε σχεση με τις εντολες του οδηγου στο γκαζι. Κατα την επιταχυνση, η ροπη κατανεμεται περισσοτερο στους πισω τροχους, και κατα την επιβραδυνση περισσοτερο στους εμπρος, μεγιστοποιωντας το επιπεδο προσφυσης και των τεσσαρων ελαστικων. Βελτιωνει επισης τη δυνατοτητα ελεγχου, οποτε το αυτοκινητο ανταποκρινεται καλυτερα στις εντολες του οδηγου στο τιμονι.

 


  Προκειται για ενα συστημα τετρακινησης που εχει σχεδιαστει για να προσφερει πραγματικη ευελιξια. Η ανω των 800 χιλιομετρων διαδρομη Epic Drive προσεφερε εναν πραγματικο συνδυασμο συνθηκων οδηγησης υποβαλλοντας το CX-30 και το συγκεκριμενο συστημα σε καθε ειδος δοκιμασια – απο δρομους πολης και μοντερνους αυτοκινητοδρομους, μεχρι δρομους με αλλεπαλληλες στροφες και off-road χωματοδρομους.

 

  Ξεκινωντας απο το Αλματι – τη μεγαλυτερη πολη του Καζακσταν που βρισκεται σε ενα οροπεδιο στη σκια της οροσειρας Trans lli Alatau στο Νοτιο Καζακσταν κοντα στα συνορα με το Κιργιζισταν – τα CX-30 αφησαν την καρδια της μοντερνας πολης περνωντας απο δυσκολους δρομους εξω απο τα ορια της πολης και στον συγχρονο αυτοκινητοδρομο Α3 που κατευθυνεται προς το Εθνικο Παρκο Aityn Emel. Στη συνεχεια τα CX-30 κατευθυνθηκαν μακρια απο την ασφαλτο, σε χωματοδρομους σε μια απαιτητικη διαδρομη προς το διασημο Singing Dune. Αν και δεν προκειται για ενα καθαροαιμο SUV εκτος δρομου, το συστημα AWD του CX-30 εξασφαλισε εξαιρετικη προσφυση στα γλιστερα μονοπατια του εθνικου παρκου του Kazak. 

 


  Απο το εκπληκτικο 150m Singing Dune – που ονομαστηκε λογω του τροπου με τον οποιο οι ανεμοι και η αμμος δημιουργουν μια σχεδον τρομακτικη χορογραφια – ο δρομος κατευθυνεται πισω απο τις πεδιαδες της ερημου με τις καμηλες, προς την πολη Zharkent, η οποια βρισκεται σε αποσταση αναπνοης απο τα κινεζικα συνορα στο νοτιοανατολικο ακρο αυτης της απεραντης χωρας. Τη δευτερη ημερα, η διαδρομη Epic Drive του Καζακσταν βρηκε τα αυτοκινητα νοτια προς το φαραγγι Charyn και σε ακομα πιο δυσκολους χωματοδρομους μεσα απο μια σειρα απιστευτων φαραγγιων που μοιαζουν αρκετα με τις αγριες περιοχες της Νεβαδα, αλλα βρισκονται στην καρδια της απομακρυσμενης κεντρικης Ασιας. Μετα απο αυτο, η διαδρομη κατευθυνθηκε δυτικα πισω προς το Αλματι, παρακαμπτοντας την τεραστια τεχνητη λιμνη του Kapshagay.

 

  Τα Mazda CX-30 ολοκληρωσαν με ευκολια το Epic Drive του Καζακσταν, αποδεικνυοντας την προσαρμοστικοτητα του προσφατου SUV της Mazda και τις δυνατοτητες του συστηματος i-Activ AWD. Για να παρετε μια πιο ρεαλιστικη εικονα του Mazda CX-30 Kazakhstan Epic Drive, μπορειτε να παρακολουθησετε μια απιστευτη ταινια απο αυτο το συναρπαστικο ταξιδι στον παρακατω συνδεσμο: 

 


 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!