SKODA Industry 4.0: Η εφαρμογή της φιλοσοφίας Simply Clever στην παραγωγή

 


  Η SKODA εχει υιοθετησει την ψηφιοποιηση και την εφαρμοζει σε πολλες πτυχες της καθημερινης λειτουργιας της. Την ιδια στιγμη, οι Simply Clever λυσεις της SKODA ειναι μια ολοκληρη φιλοσοφια προσεγγισης της χρηστικοτητας ενος αυτοκινητου και της συνυπαρξης μαζι του, σε βαθος χρονου. Μια ομπρελα αποθηκευμενη μεσα στην πορτα του οδηγου, μια δεξαμενη υγρου πλυσης του παρμπριζ με ενσωματωμενη χοανη η οι εξυπνα σχεδιασμενες θηκες για μικροαντικειμενα στο εσωτερικο – αυτα ειναι μερικα μονο απο τα διασημα Simply Clever χαρακτηριστικα στα αυτοκινητα της SKODA. Η εφευρετικοτητα των σχεδιαστων και μηχανικων της SKODA δεν βρισκει πλεον εφαρμογη μονο στα μοντελα, εχει περασει και στην παραγωγη τους. Οι νεες τεχνολογιες της ψηφιακης εποχης, που εχουν εξελιξει οι μηχανικοι της SKODA AUTO, αναφερονται στο συνολο τους ως Industry 4.0 και ειναι η τελευταια ταση στη βιομηχανικη παραγωγη.

 

  Ο ορος Industry 4.0 συνδεεται με αυτοματισμο μεγαλης κλιμακας και εκτενη χρηση ρομποτ σε ολες τις διαδικασιες κατασκευης, αλλα καλυπτει και τη μελετη και αναλυση ολων των δεδομενων που προκυπτουν στην καθημερινη λειτουργια του εργοστασιου, με σκοπο να γινει η παραγωγη απλουστερη, ταχυτερη και πιο αποτελεσματικη. Εκτος απο τα συγχρονα ρομποτ, ο ορος περιλαμβανει πολλες λιγοτερο προφανεις λυσεις που ολες εχουν ενα κοινο χαρακτηριστικο: ειναι απλες, αλλα η υιοθετηση τους εγινε δυνατη μονο χαρη στις ψηφιακες τεχνολογιες των τελευταιων ετων και την αναπτυξη της Τεχνητης Νοημοσυνης (ArtificialIntelligence – AI). Ακολουθουν παραδειγματα της Industry 4.0.

 

Τι ειναι αυτος ο θορυβος?


  Η αναλυση ηχου ειναι παρομοια με την αναλυση εικονας, αν και λιγο πιο απλη. «Καθε μηχανη εκπεμπει χαρακτηριστικους ηχους που μπορουν να μελετηθουν απο την τεχνητη νοημοσυνη. Οταν ανιχνευθει ενας απροσδοκητος νεος ηχος, ενημερωνεται ο χρηστης οτι κατι δεν παει καλα», λεει ο Milan Dědek, ειδικος στη χρηση της AI στην προγνωστικη συντηρηση. Αυτο καθιστα δυνατη την ανιχνευση πιθανων βλαβων προτου προκαλεσουν οποιαδηποτε ζημια: οταν τα ρουλεμαν αρχισουν να μπλοκαρουν η γραναζια, ιμαντες, αλυσιδες η αλλα εξαρτηματα βρισκονται ηδη σε αρχικα σταδια φθορας, ο ηχος του μηχανηματος αλλαζει ελαφρως. Ενας ανθρωπος δεν μπορει να το αντιληφθει ακουστικα, αλλα η AI μπορει.

 

Κινητηρες που ακουγονται υγιεις


  Η αναλυση ηχου εχει πλεον βγει απο τη γραμμη παραγωγης και εχει βρεθει στην πρωτη γραμμη εξυπηρετησης πελατων. Τα τμηματα SKODA AUTO After Sales και SKODA AUTO DigiLab εχουν ηδη παρουσιασει το “Sound Analyzer”, μια πρωτοποριακη εφαρμογη για smartphone. Με την χρηση τεχνητης νοημοσυνης το “Sound Analyzer” βοηθα στον γρηγορο και ακριβη εντοπισμο της αναγκης για οποιαδηποτε συντηρηση. Το προγραμμα καταγραφει θορυβους απο το οχημα ενω αυτο λειτουργει και τους συγκρινει με αποθηκευμενα μοτιβα ηχου. Η τεχνολογια μπορει να αναγνωρισει δεκα δειγματα με ακριβεια ανω του 90%. Εαν κατι παρεκκλινει του ηχου αναφορας, η εφαρμογη εντοπιζει ποιες ειναι οι ασυμφωνιες και πως μπορουν να επιδιορθωθουν. Αυτο κανει τη συντηρηση αυτοκινητων πιο γρηγορη και πιο αποτελεσματικη. Ο Stanislav Pekař, επικεφαλης της SKODA After Sales, προσθετει: «Το Sound Analyzer ειναι μια εξαιρετικη απεικονιση των ευκαιριων που προσφερει η ψηφιοποιηση SKODA στο After Sales και αλλου. Στο μελλον θα χρησιμοποιησουμε τεχνολογιες AI για να προσφερουμε στους πελατες ακομη πιο εξατομικευμενες υπηρεσιες και να βελτιωσουμε την εμπειρια τους.»

 

Ενας κωδικος QR για καθε κινητηρα


  Μερικες φορες οι εξυπνες λυσεις δεν κανουν τιποτα περισσοτερο απο το να επιτρεπουν την αξιοπιστη αναγνωριση ενος προϊοντος. Στο χυτηριο οπου κατασκευαζονται τα μπλοκ κινητηρων, το καθενα σημειωνεται με «κωδικο datamatrix», το ισοδυναμο του γνωστου κωδικου QR. Το σημα δημιουργειται με ειδικη βελονα. Το πλεονεκτημα του κωδικου datamatrix ειναι  ανθεκτικοτητα στη θερμοτητα, τις χημικες ουσιες και την τριβη. «Ο μοναδικος κωδικος σε καθε προϊον επιτρεπει τον ελεγχο της σωστης θεσης, τη σωστη στιγμη, σε καθε σταδιο παραγωγης, γεγονος που αποτρεπει την αναμειξη παρομοιων ανταλλακτικων. Ταυτοχρονα, οι κινησεις του προϊοντος ειναι πληρως ανιχνευσιμες εαν πρεπει να επιλυθουν τυχον σφαλματα», εξηγει ο Milan Dědek.

 

Εξυπνος χωρος σταθμευσης


  Το γραφειο FabLab στην καρδια της Mladá Boleslav ειναι ενα απο τα εκκολαπτηρια σκεψης της Industry 4.0. Εδω δοκιμαζουν το δικο τους συστημα καμερας που εντοπιζει κενες θεσεις σταθμευσης. «Προκειται για μια ασκηση για την υιοθετηση της AI σε μια διαδικασια που χρησιμοποιει hardware πολυ μικρου κοστους. Θελουμε να αξιοποιησουμε την εμπειρια μας για να διασφαλισουμε την ομαλοτερη κινηση των φορτηγων που φθανουν στο εργοστασιο και που συχνα ερχονται αντιμετωπα με εναν πληρη χωρο σταθμευσης», λεει ο Ondřej Růžička απο το FabLab. 

 

Κρατηστε τον μεταφορεα σε λειτουργια


  Μια αλλη εξυπνη ιδεα που βασιζεται στην AI και που αναπτυχθηκε στο FabLab ειναι η παρακολουθηση της καταστασης των ρουλεμαν στους μεταφορεις ολισθησης. Αυτα ειναι μεγαλα πανελ που μεταφερουν αμαξωματα αυτοκινητων σε διαφορα σημεια της γραμμης παραγωγης. «Χρησιμοποιουμε θερμικες καμερες για να παρακολουθουμε τη θερμοκρασια των ρουλεμαν των αυτοματων μεταφορεων. Αυτο μας επιτρεπει να αντικαθιστουμε προληπτικα τα ρουλεμαν κοντα στο τελος της διαρκειας ζωης τους», εξηγει ο Růžička. Το συστημα αντλει επισης δεδομενα απο τους ηλεκτρικους κινητηρες που χρησιμοποιουν οι μεταφορεις. Με απλα λογια, οταν ενα ρουλεμαν αρχιζει να φθειρεται, ο ηλεκτρικος κινητηρας λειτουργει επισης λιγοτερο ομαλα, οποτε το επικειμενο προβλημα του ρουλεμαν επαληθευεται απο δυο πηγες.

 

Πως να φορτωσετε αποτελεσματικα ενα εμπορευματοκιβωτιο (container)


  Συγχρονες λυσεις χρησιμοποιουνται στο κεντρο CKD στη Mladá Boleslav, οπου εξαρτηματα που χρησιμοποιουνται για την κατασκευη αυτοκινητων SKODA σε εργοστασια του εξωτερικου, φορτωνονται σε εμπορευματοκιβωτια (containers). Η εφαρμογη OPTIKON, η οποια αναπτυχθηκε απο κοινου απο τη SKODA AUTO Logistics, τη SKODA AUTO DigiLab και τη SKODA IT, συμβαλλει στην αντιμετωπιση αυτης της προκλησης χρησιμοποιωντας AI. Το προγραμμα υπολογιζει πως πρεπει να φορτωθουν οι παλετες για να αξιοποιηθει στο μεγιστο η χωρητικοτητα καθε κοντεϊνερ. Και μονο η αυξηση της χρησιμοποιουμενης χωρητικοτητας του καθε εμπορευματοκιβωτιου απο 71 σε 72 m3, εξοικονομει ετησιως περιπου 240 εμπορευματοκιβωτια και 127 τονους εκπομπων CO2 απο τη μεταφορα τους με πλοια.

 

Ψηφιακο διδυμο


  Ενα αλλο μαθημα αποτελεσματικοτητας δοκιμαστηκε προσφατα στο Vrchlabí. Ενας νεος χωρος εργασιας ενσωματωθηκε στην παραγωγη χωρις αυτη να διακοπει. Αυτο εγινε εφικτο με την τεχνολογια «ψηφιακου διδυμου» (digitaltwin), οπου ενας νεος σταθμος ρομποτ, δοκιμαστηκε για πρωτη φορα πληρως αποκλειστικα στο εικονικο περιβαλλον. «Χαρη στην τεχνολογια ψηφιακου διδυμου, θα μπορουσαμε να παρουμε μια λεπτομερη εικονα της γραμμης παραγωγης, να προσομοιωσουμε τις διαδικασιες της και να την επεκτεινουμε εν κινησει, συντονιζοντας την αψογα, χωρις την παραμικρη διακοπη της», εξηγει ο Christian Bleiel, επικεφαλης στην παραγωγης εξαρτηματων.

 

Ρομποτικα βαγονετα μεταφορας με «ματια στο πισω μερος του κεφαλιου τους»


  Τα εργοστασια ειναι πολυσυχναστα μερη: εκτος απο τις ιδιες τις γραμμες παραγωγης, υπαρχουν πολλοι ανθρωποι και διαφοροι μεταφορεις και καροτσακια σε συνεχη κινηση. Τα αυτοματοποιημενα ρομποτ μεταφερουν σημερα υλικα στις γραμμες παραγωγης, χωρις να απαιτειται χειριστης, σε διαφορα εργοστασια της SKODA. Αλλα δεν συγκρουονται με ανθρωπους, ουτε μεταξυ τους. Τα ρομποτικα βαγονετα μεταφορας CEIT διαθετουν ειδικο σαρωτη που τα βοηθα να κινουνται στον χωρο με ασφαλεια. Δεν χρειαζονται περιπλοκα συστηματα καθοδηγησης οπως στο παρελθον. Εχουν εναν χαρτη του χωρου μεσα στους «εγκεφαλους» τους. «Τα ρομποτικα βαγονετα μεταφορας επικοινωνουν με τα διαφορα τμηματα του εργοστασιου και προσαρμοζονται αμεσως στην τρεχουσα κατασταση. Φερνουν εξαρτηματα στη γραμμη παραγωγης ακριβως οταν χρειαζεται», λεει ο Roman Šuma απο το τμημα Εσωτερικων Logistics. Τα αυτονομα κινουμενα ρομποτ OMRON χρησιμοποιουνται στο εργοστασιο Vrchlabí εδω και αρκετα χρονια. Μαθαινουν μια διαδρομη κατα τη διαρκεια μιας εκπαιδευτικης περιοδου και, στη συνεχεια, μπορουν να αποφυγουν αυτοματα τα απροσδοκητα εμποδια στη διαδρομη. Μαθαινουν και ειναι σε θεση να αλλαζουν τη διαδρομη, για να φτασουν στον προορισμο τους το συντομοτερο δυνατο.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!