Autοdelta: Πάθος για αγώνες και οδηγική απόλαυση

 


  Στην ιστορια της Alfa Romeo -που φετος εκλεισε 110 χρονια αδιακοπης πορειας- ειναι δεκαδες τα ονοματα σημαντικων ανθρωπων που καθορισαν τη μοιρα της μαρκας, αλλα και αφησαν το στιγμα τους στο ευρυτερο χωρο της αυτοκινητοβιομηχανιας. Nicola Romeo, Vittorio Jano, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Juan Manuel Fangiο, Nino Farina, Battista “Pinin” Farina, Giuseppe Busso και τοσοι αλλοι που συνεβαλαν ωστε η Alfa Romeo και τα μοντελα της να κατακτησουν χιλιαδες νικες, αλλα και την αναγνωριση απο το κοινο και τους ειδικους.

 


  Οι Carlo Chiti και Lodovico Chizzola, ισως δεν απολαμβανουν την φημη των παραπανω θρυλων, ομως αποτελουν τους δημιουργους ενος εκ των σημαντικοτερων κεφαλαιων στην ιστορια της Alfa Romeo, ενω ουσιαστικα ειναι υπευθυνοι για τη δυναμικη επιστροφη της μαρκας στους αγωνες μετα την αποχωρηση της απο την Formula 1 στις αρχες της δεκαετιας του 1950. Το 1961 ο Chiti, μηχανολογος μηχανικος που ειχε εργαστει τοσο για την Alfa Romeo, οσο και την Ferrari και ο Chizzola, επισης μηχανολογος και εμπορος αυτοκινητων, ιδρυσαν την AutoDelta με στοχο την εξελιξη αγωνιστικων αυτοκινητων. Μολις δυο χρονια αργοτερα το 1963, η AutoDelta ξεκινησε την ενασχοληση της με αυτοκινητα της Alfa Romeo, ενω το 1964 μετονομαζεται σε Autodelta S.p.A., γινεται αναποσπαστο κομματι της μαρκας και πλεον εχει σχεδον ως μοναδικη της αποστολη να βοηθησει την Alfa Romeo να επιστρεψει -οπως της αξιζει- στους αγωνες μετα τη θριαμβευτικη της πορειας στα πρωτα χρονια της Formula 1.   

  


  Στα τελη του 1964, η μετακομιση της Autodelta απο το Feletto Umberto του Ουντινε στο Settimo Milanese επιτρεπει στους μηχανικους της εταιρειας να εργαζονται διπλα στους ανθρωπους της Alfa Romeo και κυριως να χρησιμοποιουν τις εγκαταστασεις του κεντρου δοκιμων του Balocco που εκεινη την εποχη ειχε δημιουργησει η Alfa Romeo. Το πρωτο αυτοκινητο που εγκαινιασε τη συνεργασια της Autodelta με την Alfa Romeo ηταν η θρυλικη Giulia TZτου Giuseppe Busso, με το αποτελεσμα να ξεπερνα καθε προσδοκια. Η Autodelta παρουσιασε τεσσερις Alfa Romeo Giulia TZ στη Monza στο Coppa F.I.S.A. το Νοεμβριο του 1963, κατακτωντας τις τεσσερις πρωτες θεσεις στην κατηγορια των πρωτοτυπων.  Με την εγκριση τυπου για την κατηγορια Gran Turismo οι Giulia TZ συνεχισαν να εντυπωσιαζουν κατακτωντας την πρωτη θεση  στην κατηγορια τους στον 24ωρο αγωνα του Sebring στις Η.Π.Α. και στο 48ο Targa Florio, ενω το ομορφο coupe κερδισε διακρισεις και σε αγωνες ραλι.

 


  Το 1965 ομως, με την παρουσιαση της Alfa Romeo Giulia GTA η Autodelta θα περναγε σε ενα νεο επιπεδο και θα εβαζε για τα καλα τα θεμελια του θρυλικου της πλεον ονοματος. Η Alfa Romeo GTAηταν  ουσιαστικα η αγωνιστικη εκδοση της Giulia GT με το «Α» στο ονομα να υποδεικνυει το βασικο χαρακτηριστικο του μοντελου, το οποιο ηταν η σημαντικη μειωση του βαρους (A=alleggerita δηλ. ελαφρωμενη), το οποιο ηταν 205 κιλα χαμηλοτερο απο τη συμβατικη εκδοση. Η χρησιμοποιηση ελαφρων κραματων για τα μερη του αμαξωματος και η απουσια οποιαδηποτε ηχομονωσης συνεβαλαν ιδιαιτερα σε αυτο το αποτελεσμα. H Giulia GTA με τον κινητηρα των 1.6 λιτρων κατεκτησε τρεις φορες στη σειρα το Ευρωπαϊκο Πρωταθλημα (απο 1966 μεχρι και το 1968), ενω γνωρισε μεγαλη επιτυχια και σε αγωνες στις Η.Π.Α.

 


  Απο το 1966, χρονια κατα την οποια η Autodelta εξαγοραστηκε απο την Alfa Romeo, η εταιρεια αποτελεσε και επισημα το αγωνιστικο τμημα της μαρκας εχοντας ως επικεφαλης τον Carlo Chiti. Η επιτυχια του ονοματος GTA συνεχιστηκε και με την εκδοση των 1,3 λιτρων, της GTA 1300 Junior, αλλα και τις εντυπωσιακες σε επιδοσεις και εμφανιση Alfa 1750 GT Am και 2000 GT Am. Εχοντας μακρα και επιτυχημενη πορεια στην Formula 1, ο Chiti επεισε την Alfa Romeo να επανελθει στην κορυφαια μορφη του μηχανοκινητου αθλητισμου, κυριως ως προμηθευτης κινητηρων, αποστολη που δεν ολοκληρωθηκε με ιδιαιτερη επιτυχια, αλλα εφερε αρκετες καινοτομες ιδεες στο χωρο, οπως για παραδειγμα το πρωτο συγχρονο V10 κινητηριο συνολο. Αντιθετα η βαθια μηχανολογικη γνωση του Chiti στους κινητηρες, αλλα και στον τομεα της αεροδυναμικης βοηθησαν ωστε η Autodelta να φερει πολυ σημαντικες διακρισεις και τιτλους με τα πρωτοτυπα της σειρας T33.

 


  Μετα απο σχεδον 25 χρονια επιτυχημενης πορειας, το 1986 η Autodelta ανεστειλε τις δραστηριοτητες της, παραδινοντας τη σκυταλη για τις αγωνιστικες δραστηριοτητες της μαρκας στην Alfa Corse. Ομως η αυρα και η κληρονομια της Autodelta παραμενει ζωντανη μεχρι και σημερα. Αποδειξη, οι νεες Giulia GTA και GTAm, οι οποιες αποτελουν συνεχεια της θρυλικης Giulia GTA της Autodelta του 1965, με την εξελιξη τους να πραγματοποιειται στο Balocco και στις παλιες εγκαταστασεις του δημιουργηματος των Chiti και Chizzola. Λεπτομερεια, το λογοτυπο Autodelta στα φτερα των νεων Giulia GTAm που κλεινουν νοσταλγικα το ματι σε μια παραδοση που αντιστεκεται στο χρονο και δεν ειναι αλλη απο την απολυτη οδηγικη απολαυση που προσφερει μια Alfa Romeo.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!