Dante Giacosa, ο «αρχιτέκτονας» του σύγχρονου αυτοκινήτου


Γεννημενος το 1905 στη Ρωμη, ο Dante Giacosa, θα αποτελεσει ενα απο τα προσωπα που θα επηρεασουν σημαντικα το χωρο της αυτοκινητοβιομηχανιας, διαμορφωνοντας σε μεγαλο βαθμο απο τα τελη της δεκαετιας του 1960, την αρχιτεκτονικη του συγχρονου αυτοκινητου οπως τη γνωριζουμε σημερα.


Ολοκληρωνοντας τις σπουδες μηχανολογιας στο Πανεπιστημιο του Τορινο, ο νεαρος Giacosa ενταχθηκε στο δυναμικο της Fiatτο 1928, ενω σε ηλικια μολις 28 ετων η εταιρεια του εμπιστευτηκε εξ’ ολοκληρου το μηχανολογικο σχεδιασμο του Fiat 500 (Topolino), το οποιο παρουσιαστηκε το 1936 και εντυπωσιαζοντας με τις προδιαγραφες του εμεινε στην παραγωγη μεχρι το 1955, λιγο πριν ξεκινησει η παραγωγη του πιο διασημου δημιουργηματος του Giacosa, του θρυλικου Fiat 500.



Παρα το γεγονος οτι το Fiat 500 αποτελει την πλεον αναγνωρισιμη και επιτυχημενη σε εμπορικο επιπεδο δημιουργια του Dante Giacosa, η αυτοκινητοβιομηχανια στο συνολο της οφειλει στον ιδιοφυη μηχανικο τη δημιουργια της συγχρονης αρχιτεκτονικης των αυτοκινητων που εμπνευστηκε ο ιταλος μηχανικος και παρουσιασε το 1969 η Fiat με το 128. Ο συνδυασμος του αυτοφερομενου αμαξωματος με τον εγκαρσια τοποθετημενο κινητηρα, την κινηση εμπρος, την αναρτηση με γονατα Mac Pherson και τα ανισομεγεθη ημιαξονια του Fiat 128, αποτελουν μεχρι και σημερα τη βασικη διαταξη για τα αυτοκινητα μαζικης παραγωγης και ο Dante Giacosa ηταν ο πρωτος που την εφαρμοσε με απολυτη επιτυχια. Η κατακτηση του τιτλου «Car Of The 0-100» του 1970 απο το 128, μαζι με την κατακτηση του ιδιου τιτλου απο το Fiat 124 το 1967 και του Fiat 127 το 1972, επιβεβαιωσαν μαζι με την τεραστια εμπορικη επιτυχια καθολικα τις επιλογες και τη φιλοσοφια του Dante Giacosa.


Παρα το γεγονος οτι ο Giacosa τυπικα αποσυρθηκε το 1970, 42 χρονια αφου περασε για πρωτη φορα την πυλη της Fiat, συνεχισε να διατηρει στενους δεσμους με την εταιρεια προσφεροντας τις πολυτιμες συμβουλες του μεχρι και το τελος της ζωης του το 1996 σε ηλικια 91 ετων. 


Παντα υπερμαχος της πρωτοποριας  τις δεκαετιες του 1980 και 1990, υποστηριξε με σθενος την εισαγωγη των υπολογιστων στη διαδικασια του σχεδιασμου. Παραλληλα, διατηρησε παντα το παθος του για τη δημιουργια εξυπνων και πρακτικων αυτοκινητων που επιτρεπουν στο ευρυ κοινο να απολαμβανει την ελευθερια της αυτοκινησης, αποτελωντας τον πλεον συνεπη εκπροσωπο της βασικης φιλοσοφιας της Fiat που εκφραζεται μεχρι σημερα απο την παρουσα γκαμα της μαρκας.

Tip: Το παρον, αποτελει δημοσιευση ενημερωτικου δελτιου της FCA. Το Topspeed.gr θα επανελθει συντομα με ενα πληρες αφιερωμα στην προσωπικοτητα του Giacosa και την τεραστια προσφορα του στην αυτοκινηση  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!