Vantage Roadster. Ο open-top εφιάλτης της 911


H Aston Martin ειναι ενας κατασκευαστης sport αυτοκινητων, ο οποιος κανει τα πραγματα με το \”δικο του\” τροπο. Οι Aston Martin ηταν ανεκαθεν, μαζι με τις Jaguar-Bentley-Rolls Royce, ενα gentleman\’s car. Ενα αυτοκινητο που δεν επιδιωκει να ειναι το κορυφαιο σε επιδοσεις η το καλυτερο all around συνολο, αλλα να κανει οτι κανουν τα αυτοκινητα των ανταγωνιστων του, με ενα πιο classy και φινετσατο, βρετανικο γαρ, τροπο.


Η Vantage ειναι το μικροτερο, entry-level, μοντελο της Aston Martin. Ειναι καπως μικροτερη σε διαστασεις απο τη \”μεγαλη αδερφη\” της, τη DB11, με προσανατολισμο λιγο πιο sport και driver oriented, παρα τοσο στην πολυτελεια και στο GT χαρακτηρα. Ειναι η πιο διασκεδαστικη οδηγικα αν θελετε, Aston Martin (περαν της κορυφαιας, DBS Superleggera).


To 2018, η Aston Martin ειχε παρουσιασει τη Vantage Coupe. Πληρως ανασχεδιασμενη σε σχεση με τη προηγουμενη γενια της (οχι ενα απλο facelift), πλεον εφοδιασμενη με τον twin-turbo V8 4λιτρο κινητηρα της Mercedes-AMG, καθως και με το αυτοματο κιβωτιο 8 σχεσεων της ZF, ηρθε να βαλει δυσκολα, στη κυριαρχη του χωρου, 911 της Porsche. Τωρα, η Aston Martin λανσαρει τη πολυαναμενομενη Roadster εκδοση, η οποια ερχεται να κατακτησει και το open-top μεριδιο της αγορας των πολυτελων sports car.



Η Vantage Roadster, ειναι μολις 60 κιλα βαρυτερη απο την Coupe, με την αναδιπλουμενη \”Folding Z\” υφασματινη οροφη της, να θελει μολις 6.7 δευτερολεπτα για να ανοιξει και 6.8 για να κλεισει, σε ταχυτητες μεχρι 50 χιλιομετρα/ωρα. Μαζι με την ανοιχτη εκδοση, η Aston Martin πραγματοποιησε μια πληθωρα μικρων αλλαγων και βελτιωσεων σε ολο το αυτοκινητο, αλλαγες που θα περασουν φυσικα και στην Coupe εκδοση.


Ως προς τους αριθμους, ο twin-turbo V8 4λιτρος κινητηρας της Mercedes-AMG, αποδιδει 510 ιππους και 685 Nm ροπης, ικανα να κανουν το 0-100 σε μολις 3.7 δευτερολεπτα και να ταξιδεψουν την Vantage Roadster με ταχυτητες μεχρι και 320 χιλιομετρα/ωρα.


Με ελαχιστες απωλειες στο κομματι της στρεπτικης ακαμψιας, η Aston Martin προσπαθησε να προσαρμοσει με το καλυτερο δυνατο τροπο το συστημα της αναρτησης στο πλαισιο της Roadster, μεσω των προγραμματων οδηγησης (GT, Sport, Sport+ και Track), ενω η συμπεριφορα που αφορα τις ρυθμισεις του κινητηρα και του κιβωτιου, παραμενουν ιδιες με αυτες της Coupe.


Η καμπινα της Vantage, εχει σε μεγαλο βαθμο επηρεαστει και μοιραστει κοινα στοιχεια στο κομματι του συστηματος infotainment, με τα μοντελα της Mercedes Benz (συγκεκριμενα την AMG GT), με αυτο να γινεται αμεσα αισθητο τοσο στο σχεδιασμο της κεντρικης κονσολας με το touchpad (ιδιο με της AMG GT), οσο και στο μενου και το τροπο λειτουργιας του ιδιου του συστηματος infotainment (ιδιο με της AMG GT), με μονη παραλλαγη τα γραφικα.


Οπως ειναι αναμενομενο, στην καμπινα κυριαρχο στοιχειο ειναι το δερμα Nappa, το οποιο σε συνδυασμο με καποια διακοσμητικα στοιχεια απο αλουμινιο, δινουν μια συναμα μοντερνα αλλα και πολυτελη αισθηση στο εσωτερικο. Χαρακτηριστικο στοιχειο, αποδειξη της πληρους δημιουργιας του στο χερι, ειναι και οι μικρες ατελειες που αν ψαξει κανεις, θα βρει σε καθε Aston Martin. Αυτοκινητο με χαρακτηρα, εν ετει 2020 !


Αυτο ομως που δινει πραγματικο χαρακτηρα στην Vantage, τοσο σε Coupe οσο και σε Roadster εκδοχη, ειναι η επιλογη ενος χειροκινητου κιβωτιου 7 σχεσεων. Επιλογη που μεχρι τωρα ειχε μονοπωλησει η Porsche στην 911, κανοντας την ακρως δελεαστικη, ερχεται τωρα και στη Vantage, που ειναι η κυρια αντιπαλος της. Χαρακτηριστικα, με την παρουσιαση της limited-edition Vantage AMR, που ηταν η πρωτη που εφερε το νεο μηχανικο 7αρι κιβωτιο, ακολουθησε η ανακοινωση πως η επιλογη θα υπαρξει απο το 2020 και στις απλες Vantage. Μετα απο μερικες μερες, η Porsche ανακοινωσε και αυτη με τη σειρα της, πως θα παρεχει ενα μηχανικο 7ρι κιβωτιο σε ολες τις απλες εκδοσεις της γενιας 992 της 911. Κοντραρονται οι κατασκευαστες, βγαινει κερδισμενος ο πελατης.


All in all


Η νεα Vantage, ειδικα με τη προσθηκη της εκδοσης Roadster, αποτελει μια ακρως ελκυστικη επιλογη στην αγορα των πολυτελων sport αυτοκινητων, τοσο σε κλειστη οσο και σε ανοιχτη εκδοση. Η \”ειρωνεια\” για τον ανταγωνισμο της, την AMG GT της Mercedes και την 911 της Porsche, ειναι πως συνδυαζει αψογα τα θετικα στοιχεια και των δυο και κατι παραπανω. Εχει τον πολυ ισχυρο και αξιοπιστο κινητηρα της AMG, σε συνδυασμο ειτε με ενα κορυφαιο αυτοματο κιβωτιο (τεχνολογιας torque converter βεβαια και οχι διπλου συμπλεκτη οπως στην AMG GT) ειτε με ενα 7αρι μηχανικο ( εχασες την αποκλειστηκοτητα σου 911), με ενα εσωτερικο που η πολυτελεια και η ποιοτητα υλικων και συναρμογης ειναι στον υπερθετικο βαθμο (αντικειμενικα, καλυτερη απο αυτη της 911), σε ενα ακρως εντυπωσιακο σχεδιαστικα συνολο, που ξεχωριζει αμεσως, οπου βρεθει. Και ολα αυτα, φυσικα, με τον υπεροχο ηχο που εχει και η AMG GT, ο οποιος αντικειμενικα (σε θεμα ηχου), ειναι ο καλυτερος απο ολους τους twin-turbo V8 κινητηρες.


Η τιμη εκκινησης της ειναι 157.300 ευρω στην αγορα της Γερμανιας (με την 992 Carrera S Cabriolet ειναι η μεχρι τωρα κορυφαια εκδοση της ανοιχτης 911, με 450 αλογα) να ειναι στα 134.400 ευρω και την AMG GT S Roadster (522 αλογα) στα 151.130 ευρω) και οι παραδοσεις θα αρχισουν απο τον Απριλιο του 2020. Αξιζει να πουμε πως αναλογικα με την AMG GT S Roadster, που ειναι πιο κοντα σε επιδοσεις λογω ιδιου κινητηρα, ειναι αρκετα λογικη η τιμη, για ενα αυτοκινητο που ειναι κατασκευασμενο σε μεγαλο βαθμο στο χερι και οχι σε γραμμη μαζικης παραγωγης. Οσο για το κομματι του κυρους (καλα, πειτε το και ψωνιου), ωραιο ακουγεται το \”Mercedes\” η το \”Porsche\”, αλλα με το \”Aston Martin\”, τους εχεις ισοπεδωσει. Απλα.

Υ.Γ. Με το σωστο ντυσιμο μπορει ο κατοχος να παραπεμπει σε James Bond  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!